» Търговски условия

Правила и условия

Настоящите общи условия се прилагат за покупки, направени в онлайн магазина www.hodinky-365.bg. Общите условия определят правата и задълженията на продавача и купувача.

Определение на

Настоящите общи условия са предназначени изключително за онлайн продажба на стоки на потребители.

Купувач:

За целите на настоящите общи условия купувачът е потребител, т.е. лице, което, за разлика от продавача, не действа в рамките на своята търговска или професионална дейност (наричан по-долу "купувач") при сключването и изпълнението на договора.

Продавач:

За целите на настоящите Общи условия продавач е търговско лице, което за разлика от купувача действа в рамките на своята стопанска дейност или професия при сключването и изпълнението на договора (наричано по-нататък "продавач").

ГК: "ПРОДАВАЧ НА СТОКИ И УСЛУГИ" - ТОВА СА СТОКИ И УСЛУГИ, КОИТО СЕ ПРОДАВАТ ОТ ПРОДАВАЧА:

Закон № 89/2012 Сб., Граждански кодекс, с измененията (наричан по-долу "ГК")

.

Данни за контакт

Наименование на електронния магазин: www.hodinky-365.bg
Оператор: Hodinky 365 s.r.o.
Седалище: Sirotčí 605/10, 703 00 Ostrava-Vítkovice

ИН: 28638581
ДДС номер: CZ28638581
Регистриран в Търговския регистър, воден от Окръжния съд в Острава, раздел C, вложка 36127 за продажба на стоки чрез онлайн магазин, намиращ се на интернет адрес www.hodinky-365.bg
Телефон: +420 800 365 365
Електронна поща: info@hodinky-365.bg

Кутия за данни: bn6u425

Адрес за контакт: Sirotčí 605/10, 703 00 Ostrava-Vítkovice

Място на стопанска дейност: Sirotčí 605/10, 703 00 Ostrava-Vítkovice

Работно време:

ПОНЕДЕЛНИК-ПЕТЪК 8:00 - 18:00
СЪБОТА: 10:00 - 18:00 ч.

Продавачът се задължава да отговаря своевременно на писмена или електронна кореспонденция от страна на купувача, най-късно в рамките на два работни дни.

Кодекс на поведение: Продавачът не е обвързан с никакъв кодекс на поведение по отношение на Купувача по смисъла на § 1820, параграф 1, буква н). Граждански кодекс.

Следпродажбено обслужване. За стоките, за които това е изрично посочено във фактурата, ние осигуряваме и безплатна подмяна на изтощената батерия за определен период от време или регулиране на напрежението. За по-подробни условия продавачът ще информира купувача на посочените по-горе данни за контакт.

Информация

Информация за закупените стоки е налична за всяка отделна позиция. Информацията за стоките и цената, посочени от продавача, са задължителни, освен при очевидна грешка. Цените са представени с включени всички данъци (напр. ДДС) и такси, с изключение на разходите за доставка на стоките.

Разходите за използване на средства за комуникация от разстояние не се различават от основната тарифа, която купувачът заплаща за използването на такива средства.

Информация за приетите начини на плащане. Продавачът не начислява никакви такси в зависимост от начина на плащане, с изключение на таксата за наложен платеж при доставка.

Приемането на оферта с допълнение или промяна не е приемане на офертата.

Потвърждаване на съдържанието на договор, сключен във форма, различна от писмената, което показва отклонения от действително договореното съдържание на договора, няма правно действие.

Приемането на непоискано изпълнение от страна на купувача не представлява приемане на офертата.

Когато продавачът предоставя достъп до отзиви за стоките, продадени от други купувачи, той гарантира и проверява автентичността на тези отзиви, като свързва отзивите на купувачите с конкретни поръчки, като по този начин може да провери и докаже, че отзивите идват от реален купувач. Продавачът ще информира купувача за конкретния метод на проверка на отзивите на страниците на своя електронен магазин.

Снимките, показани на страниците на магазина, съответстват на продаваните стоки.

Продавачът предоставя на разположение ръководства в електронна форма преди сключването на договора, особено за големи уреди, потребителска електроника и други стоки на цена над 240 лв., когато това е практично и подходящо за решението на Купувача за покупка.

Поръчване и доставка на стоки

Договорът за покупко-продажба между купувача и продавача може да бъде сключен само на чешки език.

За да сключи договора, купувачът трябва да създаде поръчка в електронния магазин на продавача. Тя може да бъде създадена по следния начин:

След като избере стоките в електронния магазин на продавача, където е предоставена правната информация за стоките, които ще бъдат закупени, купувачът маркира съответните стоки, които го интересуват, с бутона "Добави в количката". Информация за цената на стоките, цената и начина на транспортиране и начина на плащане ще бъде предоставена в процеса на създаване на поръчката, където купувачът ще избере начина и цената на транспортиране и начина на плащане. Общата цена ще бъде посочена в обобщението преди изпращането на поръчката в зависимост от избраните стоки, тяхната доставка и начина на плащане. В процеса на поръчката купувачът ще предостави своите идентификационни данни и данни за контакт.

Поръчката може да бъде променяна, допълвана и проверявана до нейното завършване. След проверка, потвърждаване на запознаването и приемането на настоящите общи условия, поръчката може да бъде завършена чрез натискане на бутона "Поръчай".

Продавачът ще потвърди поръчката на Купувача по електронна поща във възможно най-кратък срок, след като тя бъде доставена на Продавача. Това потвърждение на поръчката ще бъде придружено от резюме на поръчката и настоящите общи условия, които са в сила към датата на поръчката и представляват неразделна част от договора за покупко-продажба. Продавачът издава на купувача потвърждение на сключения договор в текстова форма в разумен срок след сключването му, но най-късно в момента на доставката на стоките.

Ако това е необходимо с оглед на естеството на продаваните стоки, начина и продължителността на тяхната употреба, Продавачът гарантира, че тази информация се съдържа в приложените писмени инструкции и че те са разбираеми. В такъв случай продавачът предоставя на купувача инструкциите за стоките на траен носител. Продавачът предоставя на купувача инструкциите на хартиен носител, ако купувачът поиска това и ако това не е необосновано с оглед на обстоятелствата или начина на сключване на договора, или характеристиките на продаваните стоки.

Продавачът изпраща на купувача окомплектованата стока без неоправдано забавяне, не по-късно от 5 дни от потвърждаването на поръчката, за да достави стоката на купувача най-късно в рамките на 30 дни, освен ако продавачът не посочи различен срок за доставка на отделните стоки. Ако стоките са посочени като "на склад", Продавачът изпраща стоките най-късно в рамките на два работни дни. В случай на авансово плащане, стоките се изпращат само след като плащането е постъпило по сметката на Продавача.

Продавачът изпраща документите за стоките, по-специално данъчния документ, разписките и сертификатите, на купувача веднага след получаването на стоките, но не по-късно от два дни след като потребителят е приел стоките.

Цена и начин на доставка.

Ако Продавачът не успее да спази крайния срок за доставка или изпращане на стоките, Продавачът доставя стоките на Купувача за своя сметка и предоставя на Купувача отстъпка от 2% от покупната цена. Другите претенции на купувача не се засягат.

Анулиране на поръчка и отказ от договора

Купувачът може да се откаже от договора с всяко недвусмислено изявление, отправено до Продавача в рамките на законоустановения срок от 14 дни, а в случай на избрани стоки - до 365 дни ("удълженият срок"), считано от получаването на стоката или на последния артикул от стоката (ако има няколко артикула от стоката, доставени поотделно в една поръчка), на артикул или част от доставката на стока (ако стоката е от няколко артикула или части) или на първата доставка на стока, доставяна редовно или периодично, независимо от начина на получаване на стоката или плащането. Този период има за цел да позволи на купувача да се запознае в разумна степен с естеството, характеристиките и функционалността на стоките. Удълженият период за избрани стоки е посочен в подробната карта за наблюдение и впоследствие във фактурата. В случай на удължен период купувачът може да се откаже от договора в рамките на 365 дни от получаването на стоките или на последната част от доставката, независимо от начина на получаване или плащане. Ако стоките нямат удължен период, купувачът може да се откаже от договора в срок от 14 дни от получаването на стоките или последната част от доставката, независимо от начина на получаване или плащане.

Купувачът също така има право да се откаже от договора по всяко време преди доставката на стоките.

Купувачът трябва да изпрати или предаде на Продавача отказа в рамките на срока за отказ, т.е. в рамките на 365 дни в случай на удължен срок и в рамките на 14 дни в останалите случаи. Купувачът не е длъжен да посочва причината, поради която се отказва от договора. За улеснение на комуникацията е препоръчително в отказа да се включат датата на покупката или номерът на договора/продаваческата разписка, банковата сметка и избраният начин на връщане. Може да се използва формуляр за отказ от договора.

Продавачът трябва да възстанови на купувача пълния размер на цената на стоките и платените разходи за доставка в рамките на 14 дни от оттеглянето, по същия начин, по който е получено плащането от купувача. Ако продавачът предлага няколко варианта в рамките на определен начин на доставка, той е длъжен да възстанови на купувача най-евтиния от тях. Купувачът трябва да изпрати или предаде закупените стоки на продавача най-късно в същия срок. Стоките трябва да бъдат върнати на продавача (не при доставка) в пълен комплект, за предпочитане в оригиналната им опаковка. Купувачът носи отговорност за всякаква обезценка на стоките в резултат на манипулиране със стоките, различно от необходимото за запознаване с естеството, характеристиките и функционалността на стоките. Разходите за връщане на стоките на продавача са за сметка на купувача.

Ако купувачът върне стоките лично в помещенията на продавача, продавачът възстановява горепосочените плащания на купувача в срок от 7 дни от отказа.

Ако купувачът се откаже от договора, продавачът не е длъжен да върне получените средства на купувача, преди купувачът да върне стоките на продавача или да докаже, че е изпратил стоките на продавача.

Ако стойността на върнатата стока е намалена в резултат на манипулиране със стоката по начин, различен от този, необходим за запознаване с естеството, характеристиките и функционалността на стоката, продавачът има право да поиска от купувача обезщетение за намалената стойност на стоката и да го приспадне от върнатата сума.

Изключения:

Купувачът не може да се откаже от договора в случаите, посочени в § 1837 от Гражданския кодекс, като правото на отказ не може да се упражни по-специално за договори:

  • за доставка на стоки, изработени според изискванията на купувача или адаптирани към личните му нужди;
  • за предоставяне на услуги, ако те са били предоставени изцяло; в случай на възмездно изпълнение, само ако изпълнението е започнало с предварителното изрично съгласие на купувача преди изтичането на срока за отказ и предприемачът е инструктирал купувача преди сключването на договора, че предоставянето на изпълнението погасява правото на отказ от договора; (например опаковане на подаръци, гравиране, полиране, часовникарски услуги и поставяне на защитно стъкло, нито стойността на така поставеното стъкло)

Формулярът за отказ от договора е достъпен тук. Купувачът може да изпрати отказа от договора за покупко-продажба, наред с другото, на служебния адрес на Продавача или на електронния адрес на Продавача info@hodinky-365.bg.
Онлайн формулярът за отказ от договора е достъпен тук. Ако Купувачът се възползва от тази възможност, Продавачът незабавно ще изпрати на Купувача потвърждение за получаване на уведомлението за отказ.

Продавачът има право да се откаже от договора по всяко време преди доставката на стоките, ако поради причини на трети лица е в обективна невъзможност да достави стоките на Купувача в разумен за обстоятелствата срок и/или ако стане ясно, че Купувачът е нарушил сключен преди това договор с Продавача.

Продавачът също така уведомява Купувача, че договорът няма да бъде сключен, ако има основателни съмнения относно истинската самоличност на Купувача или в случай на очевидни грешки в предоставената информация за стоките или цената.

Ако на Купувача е предоставен подарък заедно със стоките, договорът за подарък между Продавача и Купувача се сключва с условието, че ако Купувачът се откаже от договора за покупко-продажба съгласно тази клауза от Общите условия, договорът за подарък по отношение на този подарък престава да действа и Купувачът е длъжен да върне подаръка на Продавача заедно със стоките.

Ако Купувачът използва услугата Lifetime (безплатна актуализация на картата - топографски ваучер) преди отказа от договора за покупко-продажба, чието използване е предоставено на Купувача за избраните стоки по искане на Купувача въз основа на онлайн регистрацията за тази услуга, Купувачът приема, че услугата Lifetime също се прекратява с отказа от договора за покупко-продажба. Купувачът признава, че използването на услугата Lifetime намалява стойността на закупените стоки, тъй като стоките (устройствата) се обезценяват необратимо, тъй като услугата Lifetime се свързва изключително с конкретните закупени стоки (устройства) след регистрацията и тези стоки са достъпни за продажба само в ограничен брой. В случай на отказ от договора купувачът има право на възстановяване на покупната цена, намалена със сумата, съответстваща на това обезценяване. С регистрацията си за услугата Lifetime купувачът се съгласява да извърши услугата преди изтичането на срока за отказ от договора или изрично изисква извършването на услугата чрез регистрация. Във връзка с услугата Lifetime (безплатни актуализации на картите) Продавачът изрично препоръчва на Купувача първо да провери механичната функционалност на устройството и функционалността на устройството по отношение на основния му софтуер, преди да го регистрира онлайн за целите на отказа и упражняването на правото на дефекти след получаването на стоката.

Права и задължения, произтичащи от дефектно изпълнение

Качество при приемане

Ако стоките са дефектни при получаването им (напр. не съответства на договореното описание, вид, количество, качество, функционалност, съвместимост, оперативна съвместимост и други договорени характеристики, не е подходяща за целта, за която купувачът я изисква и за която продавачът се е съгласил, не е доставена с договорените принадлежности, инструкции за употреба, включително инструкции за монтаж или инсталиране; не е подходяща за обичайната или уговорената цел, , не отговаря на обичайните характеристики на стоки от същия вид по количество, качество, трайност, функционалност, съвместимост и безопасност, които купувачът може разумно да очаква, дори като се вземат предвид публичните изявления на продавача или на друго лице от същата договорна верига, по-специално рекламата или етикетирането; не е пълна, т.е. (напр. не е доставена с аксесоари, включително опаковка, инструкции за монтаж или други инструкции, които купувачът може разумно да очаква, или други законови, договорни или дори преддоговорни параметри), това са дефекти на стоките, за които продавачът носи отговорност.

Отговорността за недостатъци на стоките, посочена в член 2161, параграф 2 от ГК, не се прилага, ако продавачът изрично е предупредил купувача преди сключването на договора, че дадена характеристика на стоките се различава, и купувачът изрично се е съгласил с това при сключването на договора.


Купувачът може да предяви рекламация пред продавача за дефекта най-късно в срок от две години от получаването на стоката и да претендира за правото на безплатно отстраняване на дефекта в съответствие с неговото искане, чрез ремонт или чрез доставка на нова вещ без дефекти, освен ако избраният метод за отстраняване на дефекта е невъзможен или несъразмерно скъп в сравнение с другия; това се преценява по-специално с оглед на значимостта на дефекта, стойността, която вещта би имала без дефекта, и дали той може да бъде отстранен по другия метод без значителни затруднения за купувача.


Продавачът може да откаже да отстрани дефекта (чрез поправка или чрез доставка на нова вещ), ако това е невъзможно или неразумно скъпо, като се има предвид по-специално значимостта на дефекта и стойността, която вещта би имала без дефекта. В такъв случай, ако купувачът основателно е посочил дефекта, той има право да поиска отстъпка от покупната цена или, ако дефектът не е незначителен, да се откаже от договора.

В случай на покупка на вещ втора употреба продавачът може да съкрати срока за упражняване на правото на рекламация за дефектно изпълнение до една година от приемането. В рамките на една година от получаването на стоките се приема, че дефектът е съществувал при получаването на стоките, освен ако естеството на стоките или на дефекта не изключва това. Този срок не тече за времето, през което купувачът не може да използва стоките, ако той правилно е посочил дефекта.

Продавачът не е длъжен да удовлетвори претенцията на купувача, ако докаже, че купувачът е знаел за дефекта, преди да приеме стоката, или сам го е причинил.

В случай на продажба на стоки втора употреба продавачът не носи отговорност за дефекти, съответстващи на степента на предишна употреба или износване. При стоки, продадени на по-ниска цена, продавачът не носи отговорност за дефекта, за който е договорена по-ниската цена. В такива случаи купувачът има право на разумна отстъпка вместо право на замяна.

Продавачът носи отговорност за дефекти в рамките на срока на употреба, посочен в рекламата, върху опаковката на стоката или в придружаващите я инструкции. Продавачът носи отговорност пред купувача и за дефекти, причинени от неправилен монтаж или инсталация, които съгласно договора са били извършени от или на отговорност на продавача. Това важи и ако монтажът или инсталацията са извършени от купувача и дефектът се дължи на недостатъци в инструкциите, предоставени от продавача или от доставчика на цифрово съдържание или услуга за цифрово съдържание, ако стоката има цифрови характеристики.
Ако предметът на покупката е цифрова вещ, продавачът трябва да гарантира, че договорените актуализации на цифровото съдържание или услугата за цифрово съдържание са предоставени на купувача и че в допълнение към договорените актуализации на купувача са предоставени актуализациите, които са необходими, за да може вещта да запази характеристиките си след приемането в съответствие с член 2161 от ГК (качество при приемане), и трябва да бъде уведомен за тяхната наличност за период от две години, ако цифровото съдържание или услугата за цифрово съдържание трябва да се предоставя непрекъснато за определен период от време съгласно договора, и ако е договорено предоставяне за период, по-дълъг от две години, за целия този период и/или за толкова дълго, колкото купувачът може разумно да очаква, ако цифровото съдържание или услугата за цифрово съдържание трябва да се предоставя еднократно съгласно договора. Това не се прилага, ако продавачът изрично е уведомил купувача преди сключването на договора, че актуализации няма да бъдат предоставяни, и купувачът изрично се е съгласил с това при сключването на договора.
Ако купувачът не успее да извърши актуализация в разумен срок, купувачът няма да има никакви права от дефект, който е възникнал единствено в резултат на липсата на актуализация. Това не важи, ако купувачът не е бил предупреден за актуализацията или за последиците от нея, или не е актуализирал, или не е актуализирал правилно поради дефект в инструкциите.
Ако цифровото съдържание или услугата за цифрово съдържание трябва да се предоставят непрекъснато за определен период от време съгласно договора и ако в рамките на този период се появи или възникне дефект, цифровото съдържание или услугата за цифрово съдържание се считат за дефектни.
Ако дефектът се проявява многократно или ако дефектът е съществен, купувачът може да упражни правото си на разумна отстъпка от покупната цена или да се откаже от договора. Купувачът обаче не може да се откаже от договора, ако дефектът е незначителен. Допълнителни основания за упражняване на правото на разумна отстъпка от покупната цена или за отказ от договора са посочени в точка 6 Разглеждане на жалби.

Продавачът се задължава да предостави на купувача договорна гаранция за срок от най-малко 24 месеца в допълнение към отговорността за недостатъци при приемането на стоките.
В случай на договорна гаранция Продавачът издава на Купувача сертификат за гаранция за качество (гаранционен сертификат) в текстова форма в съответствие с § 2174а от ГК най-късно при получаване на стоките.
Ако продавачът гарантира, че стоката ще запази функциите и характеристиките си при нормална употреба за определен период от време, купувачът има право по силата на гаранцията най-малко на доставка на нова стока без недостатъци или на ремонт на стоката. Посочването на гаранционния срок или срока на употреба на вещта върху опаковката на вещта също има тези последици.

Разглеждане на рекламации

Купувачът е длъжен да предяви рекламация пред продавача или лицето, определено да ремонтира стоката, без неоправдано забавяне след откриването на дефекта. Ако направи това в писмена форма или по електронен път, той трябва да предостави своите данни за контакт, описание на дефекта и искане за начина, по който да бъде уредена рекламацията.

Формуляр за рекламация.

Купувачът трябва да каже на продавача какво право е избрал при уведомяването за дефекта или без неоправдано забавяне след уведомяването за дефекта. Промяна на избора без съгласието на продавача е възможна само ако купувачът е поискал отстраняване на дефект, който се оказва неотстраним.

Ако купувачът не упражни навреме правото си по същественото нарушение на договора, той има същите права, както в случай на несъществено нарушение на договора.

Купувачът е длъжен да докаже закупуването на стоките (за предпочитане с документ за покупка). Срокът за уреждане на рекламацията започва да тече от момента на предявяване на рекламацията (уведомяване). Купувачът е длъжен да предаде или достави стоките на продавача или на мястото, определено за ремонт, едновременно с предявяването на рекламацията или след това. Стоките трябва да бъдат опаковани в подходяща опаковка, за да се предотвратят повреди, и трябва да бъдат чисти и окомплектовани.

Продавачът трябва да се произнесе по рекламацията незабавно, най-късно в рамките на три работни дни, или ако за вземането на решение е необходима професионална оценка. Информацията за необходимостта от професионална оценка трябва да бъде съобщена на купувача в рамките на този срок. Продавачът е длъжен да разреши рекламацията, включително да отстрани дефекта, без неоправдано забавяне, най-късно в рамките на 30 дни от подаването ѝ, освен ако с купувача не е договорен писмено по-дълъг срок. След изтичането на този срок купувачът има същите права, както ако ставаше въпрос за съществено нарушение на договора.

Ако продавачът откаже да отстрани дефекта, купувачът може да поиска разумно намаление на цената или да се откаже от договора.

Гаранционният срок се удължава с времето от момента на предявяване на рекламацията до момента на уреждане на рекламацията или до момента, в който купувачът е длъжен да получи стоката.

Ако не е възможно да се следи състоянието на рекламацията онлайн, продавачът се задължава да информира купувача за уреждането на рекламацията по електронна поща или чрез SMS, както е поискано от купувача.

В случай на основателна рекламация Купувачът има право на възстановяване на разумно направените разходи.

Защита на личните данни

Продавачът е администратор на личните данни, предоставени за целите на изпълнението на предмета на договора.Идентификация и данни за контакт на администратораФирма: Hodinky 365 s.r.o.Седалище: ул.: Sirotčí 605/10, 703 00 Ostrava-Vítkovice EH: 28638581 EИК: CZ28638581 Електронна поща: info@hodinky-365.bg.  Адрес: Sirotčí 605/10, 703 00 Ostrava-Vítkovice Цел на обработване, обхват на личните данни и правно основание за обработванеКупувачът потвърждава, че за целите на сключването на договора за покупко-продажба, последващото му изпълнение (обработка на поръчката, осигуряване на извозването и доставката на стоките) и евентуалното разрешаване на права, произтичащи от некачествено изпълнение (рекламации), Администраторът ще обработва и съхранява, в съответствие с Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, Общия регламент относно защитата на данните (наричан по-долу "ОРЗД"), негови лични данни в следния обхват: име, фамилия, адрес, електронна поща и телефонен номер (ако е необходимо, добавете и други данни, които ще бъдат обработвани - данни за плащане и др.Правното основание за обработването на личните данни е изпълнението на договор, по който купувачът е страна, в съответствие с член 6, параграф 1, буква б) от ОРЗД.Категории получатели/получатели на лични данниКупувачът се задължава да не предоставя личните данни на купувача на други субекти, освен на следните обработващи:а) на договорния превозвач, избран от купувача във формуляра за поръчка за целите на доставката на стоките, списък на превозвачите е наличен тук, като данните ще бъдат предоставени в следния обхват: име, фамилия, адрес, електронна поща, телефонен номер;б) на оператора на портала Heureka.cz с цел генериране и изпращане на въпросници за удовлетвореност от покупката в рамките на програмата Verified by Customers, в която участва онлайн магазинът. Правното основание за обработката в този случай е легитимният интерес на администратора в съответствие с член 6, параграф 1, буква е) от ОРЗД, който се състои в определяне на удовлетвореността на купувача от покупката при администратора. Изпращането на въпросници се отнася за всички купувачи, които не са отказали изпращането на търговски съобщения по смисъла на член 7, параграф 3 от Закона за някои услуги на информационното общество (№ 480/2004 г.), и се извършва след всяка покупка в онлайн магазина. Купувачът може по всяко време да възрази срещу изпращането на въпросници по електронна поща в рамките на програмата Verified by Customers (Проверено от клиентите), като отхвърли следващите въпросници, използвайки връзката в електронната поща, съдържаща въпросника. В случай на възражение въпросникът повече няма да бъде изпращан на купувача.

в) на издателя на кредитната карта в случай на плащане с кредитна карта, с цел евентуално изключение от TRA (анализ на риска от транзакции), което позволява опростяване на процеса на покупка, и на основание легитимния интерес на продавача за обработка на транзакцията, като данните могат да бъдат предоставени в следния обхват: име, фамилия, електронна поща, телефонен номер, адрес за фактуриране, адрес за доставка.

г) Въз основа на Закон № 480/2004 Сб. за някои услуги на информационното общество и за измененията на някои закони, с измененията, ние можем да ви изпращаме като наш клиент маркетингови съобщения относно нашите услуги или информация за нашата компания. Това може да включва въпросници за удовлетвореност от покупката при нас.


Период на съхранение

Личните данни ще бъдат съхранявани от администратора за периода, необходим за изпълнение на договора (обработка на поръчката, изтегляне и доставка на стоките) и за срока на законовата гаранция (24 месеца от получаването на стоките) или за срока на предоставената договорна гаранция.

Купувачът потвърждава, че администраторът е задължен съгласно член 31 от Закона за счетоводството (№ 593/1991 г.) да съхранява счетоводните документи и счетоводните записи (фактури) за срок от 5 години, считано от края на отчетния период, за който се отнасят (т.е. ако закупите стоки през 2018 г., фактурата трябва да се съхранява до края на 2023 г.). Администраторът е задължен също така съгласно член 47 от Закона за данъчната администрация (№ 337/1992 г.) да съхранява фактурата в продължение на 3 години, считано от края на данъчната година, през която е възникнало данъчното задължение, свързано с фактурата (т.е. ако купувате стоки през 2018 г., фактурата трябва да се съхранява за данъчни производства до края на 2021 г.). Фактурата съдържа следните лични данни: име, фамилия и адрес.

Купувачът също така потвърждава, че администраторът е задължен съгласно член 35 от Закона за данъка върху добавената стойност (№ 235/2004 г.) да съхранява данъчните документи в продължение на 10 години от края на данъчния период, през който е извършена сделката (т.е. ако закупувате стоки през 2018 г., фактурата трябва да се съхранява до края на 2028 г.). Данъчният документ съдържа следните лични данни: име, фамилия и адрес.

Права на купувача във връзка с личните данни

Купувачът освен това потвърждава, че съгласно членове 15-21 от ОРЗД Купувачът има право да:
(а) на достъп до лични данни, което се състои в правото да получи потвърждение от администратора дали се обработват лични данни, отнасящи се до него, и ако това е така, да получи достъп до тези лични данни и до информацията, определена в член 15 от ОРЗД;
(б) на коригиране на неточните лични данни, които се отнасят до него, и, като се вземат предвид целите на обработването, купувачът има право на попълване на непълните лични данни, включително чрез предоставяне на допълнителна декларация съгласно член 16 от ОРЗД;
в) на изтриване ("право да бъдеш забравен"), което се състои в това администраторът да изтрие без ненужно забавяне личните данни, отнасящи се до купувача, веднага щом те вече не са необходими за целите на изпълнението на договора, освен ако не съществува друго правно основание за по-нататъшно обработване;
г) ограничаване на обработката на лични данни в случаите, определени в член 18 от ОРЗД;
д) на преносимост на данните при условията на член 20 от ОРЗД;
е) на възражение срещу обработването на лични данни съгласно член 21 от ОРЗД. При поискване администраторът предоставя на купувача информация за мерките, предприети във всеки отделен случай, в срок от 15 дни от получаване на искането.

В допълнение към първото копие на обработваните лични данни администраторът се задължава да предостави на купувача безплатно второ копие, ако купувачът го поиска, ако упражни правото си на достъп до личните данни.

В случай на съмнения относно обработката на лични данни купувачът има право да се свърже и да подаде жалба до Органа за защита на данните, който е надзорният орган в тази област.

Продавачът ще позволи покупки без регистрация и ще използва данните на нерегистрираните купувачи изключително за изпълнение на предмета на договора, а не за маркетингови или търговски цели.

Разрешаване на спорове

Споровете между Продавача и Купувача се решават от общите съдилища.

Съгласно Закон № 634/1992 Сб. за защита на потребителите, с измененията, купувач, който е потребител, има право на извънсъдебно уреждане на потребителски спор, произтичащ от договор за покупка или услуга. Чешката търговска инспекция е органът, оправомощен да извършва извънсъдебно решаване на спорове. Допълнителна информация може да бъде намерена на уебсайта www.coi.cz.

Извънсъдебно решаване на потребителски спор се инициира единствено по искане на потребителя и само ако спорът не е бил решен директно с продавача. Искането може да бъде подадено в рамките на 1 година от датата, на която потребителят е упражнил за първи път спорното право пред продавача.

Потребителят има право да инициира извънсъдебно решаване на спорове онлайн чрез платформата за ОРС, достъпна на адрес ec.europa.eu/consumers/odr/.

Продавачът се задължава да търси приоритетно извънсъдебно разрешаване на спорове с Купувача, освен ако Купувачът не откаже. Извънсъдебното решаване на спорове може да се осъществи и чрез услугата YourComplaints.cz на уебсайта www.vasestiznosti.cz.

Тази процедура не е медиация съгласно Закона за медиацията № 202/2012 Coll. или арбитраж съгласно Закона за арбитража и изпълнението на арбитражни решения № 216/1994 Coll. и използването ѝ не засяга правото на страните да отнесат претенциите си до Чешката търговска инспекция или до съда.

По време на преговорите за извънсъдебно уреждане на спора давностните и преклузивните срокове съгласно Гражданския кодекс не текат и не започват да текат, освен ако една от страните по спора изрично откаже да продължи преговорите.

Чешката търговска инспекция (www.coi.cz) контролира спазването на задълженията по Закона за защита на потребителите № 634/1992 Сб.

Други

Другите въпроси, които не са споменати в настоящия документ, се уреждат от Гражданския кодекс (№ 89/2012 Сб.), Закона за защита на потребителите (№ 634/1992 Сб.) и други нормативни актове, както са изменени.

Договорът и свързаните с него въпроси се уреждат от чешкото законодателство.

Изключват се промени на условията във форма, различна от взаимно договорена в писмена форма. Договорът за покупко-продажба, включително Общите условия, се архивира от Продавача в електронна форма без възможност за достъп от страна на Купувача. Въпреки това Купувачът получава всички документи, за които законът изисква текстова форма, по електронна поща, като по този начин Купувачът има постоянен достъп до непроменените документи. Препоръчваме ви да запазите тези документи, по-специално формуляра за поръчка и общите условия, за последващо използване.

Ваучерът за подарък може лесно да бъде използван в онлайн магазина при покупка, като в Количката за пазаруване в полето Купон за отстъпка се въведе съответният код от ваучера за подарък и чрез натискане на бутона "Приложи отстъпка" стойността на ваучера ще бъде приспадната от стойността на покупката. Подаръчният ваучер е валиден 12 месеца от датата на закупуване.